XV Jornada de famílies #Tothomésfamília

30-11-2019 / 30-11-2019


Habitatge i Vida Independent
Quan i per què parlem de vida independent? Com acompanyem al projecte vital de la persona?

David Villanueva

Tècnic de Dincat. Responsable de suports en l'etapa adulta. Expert en programes de vida Independent i procesos de desinstitucionalització.

Habitatge i Vida Independent. Quan i per què parlem de vida independent? Com acompanyem al projecte vital de la persona?

Mariola Rueda

Mare d'un jove amb Assistència Personal. Ens explicarà la seva experiència des de la perspectiva d'un familiar.

Habitatge i Vida Independent. Quan i per què parlem de vida independent? Com acompanyem al projecte vital de la persona?

Raquel Manzano

En Projecte de vida independient i acompanyada per entitat tutelar, Som-Fundació. Ens explicarà la seva experiència personal al passar d'una llar a Vida Independent.

Participació de les famílies en els processos de transformació. Famílies, professionals i entitats formen part del mateix equip. Com podem col·laborar per tenir una atenció més centrada en la família?

Àngels Ponce

Col·laboradora de Dincat. Terapeuta Familiar. Especialista en famílies amb fills amb discapacitat. Model d'Atenció Centrat en la Familia. Ha estat assessora de diferents serveis i entitats (Nexe Fundació, Paideia)

Participació de les famílies en els processos de transformació. Famílies, professionals i entitats formen part del mateix equip. Com podem col·laborar per tenir una atenció més centrada en la família?

Montse Filgueira

Presidenta de l'AMPA de Paideia, coordinadora de l'escola de famílies. Ens explicarà la seva experiència com a familia.

Figures de suport a l'exercici de l'activitat jurídica. Com hem de donar suport perquè les persones amb discapacitat intel·lectual puguin prendre les seves decisions?

Joan Canimas

Doctor en filosofia. Professor de la Universitat de Girona. Vocal del Comitè d'Ètica dels Serveis Socials de Catalunya i del Comitè d'Ètica i de la Recerca i la Bioseguretat de la Universitat de Girona, entre altres. Col·laborador de Dincat

Figures de suport a l'exercici de l'activitat jurídica. Com hem de donar suport perquè les persones amb discapacitat intel·lectual puguin prendre les seves decisions?

Genís Boadella

Advocat i col·laborador de Dincat. Va treballar com a advocat i adjunt a gerència d'una entitat tutelar. Ha col·laborat amb DINCAT, FEAPS, CERMI i AEFT en l'elaboració de materials divulgatius, xerrades i conferències a famílies. Actualment, també, és membre de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya.

Figures de suport a l'exercici de l'activitat jurídica. Com hem de donar suport perquè les persones amb discapacitat intel·lectual puguin prendre les seves decisions?

Josep Tresserres

Gerent a SOM Fundació Catalana Tutelar. Secretari de la Junta Directiva de DINCAT.

Educació Inclusiva. Com poden els centres educatius i les famílies treballar conjuntament perquè els/les alumnes amb discapacitat intel·lectual puguin rebre una educació inclusiva i de qualitat?

Montserrat Codina Puig

Llicenciada en Pedagogia Terapéutica i Logopeda. Actualment jubilada. Va ser Presidenta de la Fundació EIR- El Niu i directora de l’escola durant uns anys. Va format part de la Sectorial d’Escoles de DINCAT i va ser la Representant d’Escoles a la Patronal. També va ser Presidenta del GIEE (Grup d’Investigació en Educació Especial)

Educació Inclusiva. Com poden els centres educatius i les famílies treballar conjuntament perquè els/les alumnes amb discapacitat intel·lectual puguin rebre una educació inclusiva i de qualitat?

Mª Josep Filgueiras Martí

Llicenciada en Psicologia i Logopeda. Psicòloga de la Fundació EIR-El Niu i membre de l’equip de suport a la inclusió. Actualment membre del CEEPSIR Estimia-Niu

Habitatge i Vida Independent. Quan i per què parlem de vida independent? Com acompanyem al projecte vital de la persona?

Marina Gómez (ASPRONIS)

Direcció tècnica del servei de llars-residència, Servei de Suport a l’Autonomia a la Pròpia Llar, Atenció Domiciliària i Lleure de la FUNDACIO ASPRONIS. Presidenta de la Federació ACELL i menbre de la junta directiva de la Fundació UFEC.

Figures de suport a l'exercici de l'activitat jurídica. Com hem de donar suport perquè les persones amb discapacitat intel·lectual puguin prendre les seves decisions?

Victoria Castillo

Ens explicarà la seva experiència com a germana d'una persona amb discapacitat en el suport en el procés d'exercici de la seva capacitat jurídica.

Educació Inclusiva. Com poden els centres educatius i les famílies treballar conjuntament perquè els/les alumnes amb discapacitat intel·lectual puguin rebre una educació inclusiva i de qualitat?

Maria Teresa Gascón Casabón

Diplomada en Educació Social. Máster en Educació d’Adults. Ha estat molts anys implicant-se en el grup de families i portant l’AMPA de la Fundació EIR-El Niu. Ha treballat en grups de creixement personal de dones en escoles d’Adults. Intervindrà a la Jornada com a mare de la Silvia.

Figures de suport a l'exercici de l'activitat jurídica. Com hem de donar suport perquè les persones amb discapacitat intel·lectual puguin prendre les seves decisions?

Sara Quiles Martínez

Experta per experiència.

Educació Inclusiva. Com poden els centres educatius i les famílies treballar conjuntament perquè els/les alumnes amb discapacitat intel·lectual puguin rebre una educació inclusiva i de qualitat?

Jordi Lobo

Llicenciat en Pedagogia Terapèutica i Logopeda. President de la Cooperativa titular de l’escola Moragas.Membre de la Junta de la Patronal Dincat durant 12 anys. Membre del CR de la FeCEC durant 8 anys Patró de la Fundació Tutelar Jeroni de Moragas Patró de la Fundació Artur Martorell vinculada a Rosa Sensat Creador i impulsor del Projecte esportiu inclusiu Hockey+.

Figures de suport a l'exercici de l'activitat jurídica. Com hem de donar suport perquè les persones amb discapacitat intel·lectual puguin prendre les seves decisions?

Jordi Durà

Advocat. Vocal del Consell de Participació de Famílies, membre i representat del Consell dintre de la Junta Directiva.

Participació de les famílies en els processos de transformació. Famílies, professionals i entitats formen part del mateix equip. Com podem col·laborar per tenir una atenció més centrada en la família?

Pilar Bernat

Psicóloga CDIAP Fundació Map

Educació Inclusiva. Com poden els centres educatius i les famílies treballar conjuntament perquè els/les alumnes amb discapacitat intel·lectual puguin rebre una educació inclusiva i de qualitat?

Noemi Santiveri

Diplomada en magisteria i llicenciada en Pedagogia per la UAB. Professora del departament de Pedagogia Aplicada en l'àmbit de les TAC.

Habitatge i Vida Independent. Quan i per què parlem de vida independent? Com acompanyem al projecte vital de la persona?

Maise Balcells i Mundet

Advocada de profesió. Presidenta de la Fundació Prodis. Vicepresidenta de Junta Directiva de Dincat Federació. Germana de uan persona amb discapacitat intel·lectual.