Dr.Guralnick

Universitat de Washington

Michael J. Guralnick, Ph.D., és Director del Centre de Desenvolupament Humà i Discapacitats (CHDD, sigla en anglès) i Professor de Psicologia i Pediatria a la Universitat de Washington. Ha dirigit diverses recerques, formació professional, i projectes de desenvolupament en atenció precoç i desenvolupament en l’educació infantil amb un interès especial en el disseny i l’eficàcia de programes d'intervenció precoç, competències socials entre iguales, i inclusió en l’educació infantil.

Els seus projectes actuals, se centren en les relacions socials d’infants amb autisme, el futur desenvolupament i l’aplicació de l’Enfocament de Sistemes Del desenvolupament a intervenció precoç, i les activitats internacionals dissenyades per integrar la recerca i la pràctica en el camp de la intervenció precoç.

Dr. Giné

FPCEE Blanquerna, Universitat Ramon Llull

Climent Giné és Doctor en Psicologia i Professor emèrit de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.

Professionalment, ha estat director i psicòleg del CEE “Col·legi Sants Innocents”; ha ocupat diverses responsabilitats a l’Administració Educativa (Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya; MEC) i a la Universitat Oberta de Catalunya; i ha estat professor de la FPCEE Blanquerna de la URL des de l’any 1995; i degà de 2004 a gener de 2013.

Investigador principal del Grup de Recerca “Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes Educatius”; les seves principals àrees de recerca se centren en l’àmbit dels serveis i la qualitat de vida de les persones amb discapacitat i les seves famílies.

Dr. Simó

FPCEE Blanquerna, Universitat Ramon Llulll

David Simó-Pinatella és professor de la FPCEE Blanquerna i assessor en trastorns de conducta a Ampans.

Actualment, forma part del grup de recerca Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes educatius de la mateixa Facultat, és president del Grup d'Investigació en Educació Especial (GIEE) de Catalunya i membre de l'equip de lideratge de l'Associació Europea en Suport Conductual Positiu.

Els seus interessos es centren principalment en l'avaluació i disseny de contextos preventius a l’ocurrència de les conductes problemàtiques que presenten els infants amb i sense discapacitat en entorns educatius.

Dra. Sandall

Universitat de Washington

Susan Sandall, Ph.D. és Professora Emèrita a la Universitat de Washington. Els seus interessos acadèmics es basen en pràctiques d'ensenyament efectives per infants amb discapacitat en entorns inclusius, el paper evolutiu dels mestres infantils, i gestió eficaç de l’ús del coneixement i desenvolupament professional.

Va ser Investigadora Principal del Centre Nacional de Desenvolupament, Ensenyança i Aprenentatge en la Primera Infancia (NCECDTL, sigla en anglès) per l'Oficina de Head Start; en el Centre continua la seva tasca com EarlyEdU Alliance.

La Dra. Sandall també treballa per la Comissió que promou bones pràctiques en la Division for Early Childhood (DEC), en la qual ha editat diverses publicacions. És co-autora del llibre Building Blocks for Including and Teaching Preschoolers with Special Needs (2000, 2008).

Dra. Balmaña

Hospital San Joan de Déu i FPCEE Blanquerna, Universitat Ramon Llull

Psicòloga coordinadora de l'Hospital de Dia - UnimTEA per a infants i adolescents amb TEA, de l'Hospital Sant Joan de Déu.

Presenta especial interès en com millorar el benestar socioemocional i pensament social de les persones amb TEA, realitzant des de fa anys grups d'habilitats socials i de pensament social amb infants i adolescents dins de l'espectre de l'autisme, així com d'acompanyament a pares d'aquests infants/adolescents. Compagina la seva tasca clínica amb la de docent col·laboradora en diversos Màsters i Postgraus sempre tractant la temàtica dels TEA (Universitat Ramon Llull, Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona...).

Així mateix ha publicat articles en revistes científiques i participat en la redacció de capítols de llibres sobre avaluació i intervenció dins de l'Espectre de l'Autisme. Acreditada com a terapeuta certificada en el Denver Model de la UC-David, també forma part del Comitè Clínic de la Fundació Autisme Mes Casadevall.

J. Tamarit

Plena Inclusión

Psicòleg, responsable de Transformació a Plena Inclusión.

Professor associat de l'INICO. Ha estat Membre del Grup d'Experts d'Autisme de l'Institut de Salut Carlos III. Soci d'honor de l'Associació Espanyola de Professionals de l'Autisme AETAPI. Soci d'honor de l'Associació ALANDA.

Premi INICO per a la seva trajectòria professional. Premi Plena Inclusión.

Dra. Sheridan

Universitat de Nebraska-Lincoln

Susan M. Sheridan, PhD és Directora del Centre de Nebraska per la Recerca en Infants, Joventut, Famílies i Escoles (CYFS, sigles en anglès), i Professora de la Universitat George Holmes en Psicologia Educativa a la Universitat de Nebraska-Lincoln. La recerca de la Dra. Sheridan es centra en promoure el desenvolupament emocional i conductual dels infants amb la col·laboració dels pares.

Com a científica centrada en l’aprenentatge i desenvolupament en infants, Sheridan desenvolupa, investiga i adapta les intervencions dirigides a disminuir les diferències en el rendiment d’una diversitat d’infants a través de l’educació primària; la participació i el compromís dels pares; relacions família – escola societats i associacions.

La Dra. Sheridan ha publicat més de 200 llibres, capítols, articles en revistes especialitzades i informes d’investigació relacionats amb als seus interessos de recerca. Els premis recents inclouen el 2015 American Psychological Association’s Division of School Psychology Senior Scientist Award, premi per una llarga i distingida carrera i el 2014 University of Nebraska’s Outstanding Research and Creativity Award.

Dra. Björck

Universitat de Jönköping (Suècia)

Eva Björck té una trajectòria en psicologia i educació. Es va graduar en psicologia a la Universitat de Göteborg, i ha exercit com a psicòloga clínica en l'àrea de salut infantil. També té un màster en atenció precoç en la infancia per la Universitat de Wisconsin, Madison, Estats Units, i ha exercit com a assessora dins dels serveis d'habilitació dels infants. Té un PhD en Educació a la Universitat de Göteborg, 1990, i va ser anomenada catedràtica a la Universitat de Mälardalen 1999.

Des del 2006 és professora en educació especial a la Universitat de Jönköping i és una de les professores davanteres en el programa de recerca CHILD (Children-Health-Intervention, Learning and Disabilities). El seu focus és l’atenció precoç en la infantesa, educació i cures a la primera infància, i inclusió. Avui en dia, dirigeix el projecte Participation as an outcome of spending time in preschool for children with and without needs for special support ” (“Participació com a resultat de dedicar temps en l’etapa preescolar per infants amb i sense necessitats de suport especial”). Ha publicat sovint en els camps d'Intervenció en Atenció Precoç en infants i Comunicació Augmentativa i Alternativa.